Saturday, October 18, 2008

Kesetiaan

"Penantian suatu penyiksaan...?"
Itulah ungkapan yg sering bermain-main di mulut2 manusia.Apakah yg menyebabkan ungkapan seperti ini ditimbulkan???
Apakah kerana suatu kekecewaan?
Ataupun kerana suatu hubungan yg amat menyiksakan?
Dikala semua persoalan2 ini bermain di benak2 fikiran manusia,munculnya suatu keajaiban.
Iaitu...CINTA!!!!!
Kadang-kala pembawa smgt.Kadang-kala pembawa kejatuhan.
Ayahku berpesan supaya aku tidak terikat dalam perCINTAan.
Dalam umurku yg masih mentah.Masih berPerangai kebudak-budakkan.Hidup tidak terurus.Berpura-pura dalam kegembiraan.
Sedangkan dalam hatiku hanya ALLAH yg thu.Bertapa berkecamuknya perasaanku.
Sedihnya hatiku...Hancurnya harapan...
Terbelahnya impian...
Menanti dirimu dengan berjuta persoalan...
Beribu alasan...
Harapan terus kuberikan...
Walauku thu dirimu tidak mungkin termiliki olehku...
Diriku merasa begitu terseksa bila melihatkan dirimu...
Melihatkan caramu memandang seseorang...
Engkau terus-terusan memberikan harapanmu kepadanya.
Sedangkan dia langsung tidak mempedulikanmu...
Sedang aku berduka...
Engkau tersenyum riang bersama teman..
Aku sedar siapa diri ini.
Bagaikan pipit disisimu.
Anggaplah diriku apa yg engkau mahu..
Sesungguhnya tangapan2 mu itu bakal menjadi suatu memori kepadaku...

Engkau mengatakan diriku amat dihargai olehmu...
Tetapi aku merasakan aku bgaikn seseorang yg tidak berguna kepadamu...
Dengan layananmu terhadapku...
Aku merasakan diri ini bgaikn penggangu di dalam hidupmu...
Mungkin ku harus melupakan segala perasaanku terhadapmu...
Mungkin itu yg kau mahu dariku...

Selamat tinggal bidadari hatiku...

No comments: